Vi har haft tur

Ännu en liten Dravet hjälte har fått sina vingar
och lämnat familj och vänner handfallna kvar på jorden.
 
I skenet av det kan jag bara tänka sådan tur vi haft,jag vet inte om det beror på just Abbes mutation, hans tumör eller det faktum att jag ammade honom till nästan på dagen 2 månader före hans debut anfall som gjort att hans Dravet debut var så pass sen som den var. Vi har haft en otrolig tur som ändå har vår kille här trots alla elaka anfall och fall. Vi har haft en vansinnig tur som har en kille som kan prata och faktiskt röra sig någorlunda ok, även om mång ainte förstår vad han säger så gör vi i familjen det och det räcker.... för vi har haft sådan tur.
Nu stundar en "semester" resa för hela familjen då vi tänker besöka Orsa Björnpark, Kolmården och kungliga hufvudstaden och vi tänker INTE ta med herr Dravet på resan men som vanligt hittar han troligen ett sätt att smyga sig med ombord på skutan. Det får vara hur det vill med det för vi SKA ha en bra resa.
Min superhjälte längtar så till tropicariet och chansen att få se de allra mest älskade hajarna.
Vi är också i full färd att anställa en ny asse, något jag gör med en klump i magen.
Ja jag vet, det är bra för Abbe ( förutsatt att hans asse är sund i knoppen) och alla säger att det är bra för mig, men vad ingen verkar förstå är att det är så stressande för mig. Alla säger " Men så skönt då får du koppla av och göra vad du vill" det alla välmenande inte förstår är att jag kopplar av och gör det jag vill när det bara är Abbe och jag,ingen asse att ta hänsyn till, vi lever dagen efter vår inre klocka och livet är här och nu.
Men vi har haft tur och självklart ska Abbe inte hållas tillbaka i sin utveckling genom att jag tycker att det är lugnare och bekvämare för mig att inte ha asse utifrån ;) så det är bara le, planera för höstens aktiviteter och se till att jag har häcken full när skolan börjar.
Som ett led i det åker vi till Gällivare/ Malmberget i morgon med en katt som ska på date, hoppas bara att hon finner sin tilltänkta partner lika tjusig som jag gör.
Tyg ligger det också i högar,det som bara väntar på att förvandlas till burskynken...
Så för att få allt färdigt inför resan söderöver är det bäst att jag och min turgubbe sätter fart...
Kramar vänner, njut av livet här och nu för ingen av oss vet vad imorgon för med sig.
 
Ann
2015-07-15 @ 07:02:13

Kram o mycket kärlek min vän ☺️💜☺️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

maskroshjaerta.blogg.se

Om livet med Dravets syndrom som en objuden gäst, om ett mamma hjärta gjort av maskros frön, solsken och norrbottnisk segvuxen tjärugadd.

RSS 2.0